Sjuker.....

Igår vaknade jag med halsont. Var väl inget med det, tänkte jag och fortsatte dagen som jag planerat den. Jag åkte hem till PL vid lunch och hjälpte henne med en grej. Sen bjöd hon på lunch och vid halv sex åkte jag hemåt igen. Men jag hann inte vara hemma mer än någon timme, så fick jag frossa. Jag har inte haft feberfrossa på år och da´r, men nu var det dags. Iklädd mysisar, raggsockor och dubbla tröjor, låg jag under täcket i soffan med en varm kopp te och försökte sluta att skaka. Till slut gav den med sig och jag fick sova lite. Jag ligger nästan alltid i soffan när jag är dålig. Antar för att jag få nära till tvn och så, men sen tycker jag också att det är svalare att ligga i soffan jämfört med sängen. Säkert bara inbillning, men alla har vi våra idéer.

Under natten har jag nog haft febertoppar till och från, men jag har i alla fall fått sova. Idag är febern mycket lägre, men kvar är den. Surt! Och så typiskt! Jag har ju haft ledigt ett par dagar från jobbet och idag skulle jag och killen äta lunch. Det var den lunchen. Och han hade som förslag att vi skulle mysa ihop oss i en soffa och se HV71-Skellefteå AIK på datorn ikväll. Men åååhhhh!!!!!

Kan meddela att jag tyckte riktigt bra om Salt. Helt klart värd att se på bio om man gillar den typen av film. Visst var det typisk amerikansk action över den, men den var samtidigt annorlunda i handlingen. Inte riktigt det vanliga FBI-agenten som är helylleamerikan som räddar världen. Slutet var dock lite väntat, men jag har nog sett alldeles för många filmer i denna kategori genom åren.

Det enda positiva med att vara sjuk, är att jag helt legalt kan ligga och titta på filmer på TCM hela natten. Igår såg jag klassikern Casablanca bl a.

Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

Filmer (och glass) är bra! Det dumma är när febern gör en så snurrig att man tappar bort sig i handligen och/eller somnar mitt i ;-)

2010-10-05 @ 13:45:54
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Vet precis vad du menar. Har sett samma del av vissa filmer mååååånga gånger X)

2010-10-05 @ 15:34:58
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Åh din stackare, inte kul att vara sjuk. Men passa på att njut i soffan nu. Krya på dig!

2010-10-05 @ 21:35:29
URL: http://trindalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0