Porslinskross och packning

Så hände det till slut. Festis hoppade upp på diskbänken trots avståndet. Hon stod på en av köksstolarna, hoppade upp och använde stolsryggen som språngbräda och landade på diskbänken. Och krasch, där åkte två assetter i golvet. Resultat: Porslinskross på köksgolvet, en skrämd Festis som uppfångades innan hon hoppade ner i krosset och som resultat satte klorna i min bröstkorg. Det märkte jag dock inte förrän jag fått in henne i vardagsrummet. Då det är öppet mellan köket och vardagsrummet, så hade jag inte så stort val än att låsa in henne i transportburen, vilket INTE uppskattades. Ställde den dock brevid tussisarnas låda, vilket var bättre än inget. Men jag ville inte riskera att hon fick porslinsskärvor i trampdynorna, då det låg lite flisor inne i vardagsrummet. Festis och jag är numera vänner igen, även om hon är mycket mera försiktig och lugn nu. Stackars liten som blev så rädd. Själv har jag några snygga märken efter hennes klor, men de små såren kommer att läkt bort om några dagar. Hade lite sårsprit hemma, så de ser riktigt fina ut.

Resten av kvällen har jag ägnat åt att packa, för imorgon vid 10-snåret går mitt tåg söderöver. Dags att äntligen hälsa på MR och hennes familj. Och eftersom hon fyller år imorgon, så har jag fixat en present till henne som jag vet att hon kommer att uppskatta. Och så ska hon få en liten present till bara för att hon är hon. Så bloggen kommer med största sannorlikhet att vila till söndag kväll, då jag kommer hem igen, eller måndag. Men jag tror nog att ni överlever det också.

Ha det så gött i solen!

Kommentarer
Postat av: Andromeda

Hoppas du får en riktigt trevlig helg!

2011-07-27 @ 22:22:02
URL: http://andromedan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0