Spin intervall

Vilket kul pass! Och vilket svettigt pass. Och det kändes att jag hade, och fortfarande har, träningsvärk i benen. Passet började med en lite längre uppvärmning för att musklerna skulle vara ordentligt varma. Sen var det dags för själva intervalldelen. 2 minuter gånger 5 i högre tempo med mycket motstånd med 1 minuts vila med lättare motstånd med en chans att trampa ur mellan varje intervall. Sen blev det 1 minut gånger 5 i högre tempo med ytterligare lite tyngre motstånd även här med 1 minuts vila emellan varje intervall. Sista delen bestod av 40 sekunder gånger 5 med 40 sekunders vila emellan. Och nu var det bara att dra på så mycket man orkade i intervallen. Det blev grymt jobbigt med skön träningsvärk i musklerna. Men det är ett pass som jag absolut kan tänka mig att köra igen. En bra koll på hur pass bra tränad man är och hur bra teknik man har i spinning.

Jag är glad att jag inte körde Skivstångspasset innan även om jag var väldigt sugen på att köra det också. Bestämde mig för att köra Cirkelfys eller Skivstång på söndag kväll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0