Full fart

Sen jag kom hem i onsdags, har det inte varit mycket tid över, men nu ska jag väl förhoppningsvis hinna sitta med semesterbilderna innan helgen kommer.

I fredags var det socialt umgänge med PL och städning och strykning sokm gällde. D v s PL var hittvingad för att hålla mig sällskap under tiden jag gjorde dessa nödvändigt onda hushållssysslor. Som tack fick hon hemmalagad lunch.

På fredag kväll var jag med mamma ute på Näåsla Gård utanför Mullsjö och lyssnade på Per tengstrand och hans fru Shan - Shan Sun när de hade pianokonsert där. Det var vackert, spännande, lite nytt, lite gammalt, tvåhändigt emellanåt och riktigt, riktigt bra. Jag är så glad att jag kom iväg med mamma för att lyssna på det. Hon var minst lika nöjd som mig.

Lördagen ägnades i Friskis & Svettis-folkets sällskap då vi hade Kick Ass Kick Off hela dagen och kvällen. Det var en rolig dag som efter lunch bjöd på en rolig, allvarlig och mycket tänkvärd föreläsning av Sara Lund. Eller Claes Schmidt som han heter. Det handlade mycket om människovärde och etnicitet och annat sådant. Läs mera på www.saralund.se . Kvällen tillbringades sen i Friskis lokal ni Huskvarna där vi officiellt invigde den tillbyggda gympasalen med en av kristallkronorna från Let's Dance och den utbyggda gymmet. Det bjöds på mumsig buffé, god dryck, härligt folk, dansuppvisningar av vårat folk och en av Let's Dance-tjejerna med partner och sen mera dans. En helkul dag och kväll!

Söndagen sov jag inte längre än till niotiden, men jag masade mig inte upp ur soffan, där jag somnat til en fim under natten, förrän efter halv elva. Jag hade inget val, då min syster skulle komma tills stan med tåget fem i tolv. Tack för att mamma hämtade henne och körde hit henne då hon skulle bo hos mig. Min bror bodde hos mamma med sin snart treårige son. Så gårdagen spenderades hos mamma.

Idag har vi haft bouppteckning efter pappa och börjat fixa med de papper som kan fixas. Det var inga konstigheter, så det gick relativt snabbt. Efter lunch så åkte brorsan tillbaka mot Västerås med de lösöre han ville ha. Syrrans tåg gick inte förrän vid tjugo över sex, så mamma, syrran och jag åkte till Gränna och Rudenstams Frukt- och Bärodling. Sen åkte vi hem till mamma och fikade.

Så nu vet ni i korta drag vad jag har pyslat med de senaste dagarna. Vi får väl se när semesterbilderna dyker upp.

Kommentarer
Postat av: Maria

låter som du har haft fullt upp med andra ord!

2009-08-24 @ 21:22:42
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se
Postat av: kaktus

Full fart på dig! Ser framemot dina bilder och berättelser hur du hade det. kramar

2009-08-24 @ 21:41:50
Postat av: ROXY

oh, det där med lets dance låter ju askul :D

2009-08-25 @ 08:55:31
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: pim

Fast det heter Näs Lagård :P

2009-08-26 @ 20:55:20
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: Ska komma ihåg det till nästa gång :OD

2009-08-26 @ 22:34:52
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0