Minnen från förr och nu

Mitt liv rullar på och bloggen blir som vanligt lidande. Men jag är väl i en sådan period just nu. Annat tar liksom mera plats.

Sen två dagar tillbaka har jag suttit och gått igenom gamla kartonger från förr. Jag har hittat gamla skolarbeten, skolkataloger, teckningar, uppsatser, brev och en massa annat. Det är en ordnad röra på mitt vardagsrumsgolv just nu och allt går sakta, men det är bara för att jag fastnar i gamla minnen när jag läser uppsatser och brev. MS och jag har bestämt att inom en snar framtid ska hon komma ner till mig, så ska vi ha en nostalgihelg och kolla igenom allt som jag har hittat från när vi var små. När jag ringde och pratade med henne igår och berättade vad jag hade hittat, så blev hon nog lite rörd över att jag sparat allt. Jag hittade även vykort från Gotland som kommer från en annan glad bloggare, nämligen Fraidi. De låg i högen med gamla brev.

En massa minnen och personer dyker upp i skallen när man går igenom dessa saker. Det mesta är av godo och får mig att le. Nu gäller det bara att övertala sig själv om att slänga vissa saker. Det kommer att kännas bra när det är gjort, men det kommer att orsaka många våndor och tveksamheter innan det är gjort.

Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

A walk down memory lane kan vara både mysigt och jobbigt...;-)

2010-07-25 @ 13:12:16
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0