Hemma igen

Jaha, så har man varit hemma i snart ett dygn igen. Ikväll börjar allvaret igen och jobbperioden på schemat börjar. Men det är bara tre veckor till nästa andningspaus.

Dopet i lördags var jättefint! Kusinens lilla tjej är så söt. Efter dopet bjöds det på middag, efterrätt, tårta och kaffe. Allt var mycket gott! Lilltjejen fick massor av fina presenter. Av mig fick hon sitt stjärntecken Tvillingarna. Jag skulle ha träffat kusinen redan tidigare i somras och då skulle de , eller lilltjejen rättare sagt, fått en liten present av mig. Men jag tog kusinen med sambo lite åt sidan mot slutet av kvällen och gav dem den då istället. Min födelsepresent uppskattades av kusinen och hans sambo. Nu ska ni få veta vad det var. Först var det en så urbota söt liten mjukisgris. Så en ljusgrårandig långärmad tröja det står "Full of love" på plus lilarandiga byxor till, och så 2 st nappar som det står HV71 på. Varför? Min kusin är Djurgårdare.

Efter dopet åkte vi hem till min moster och morbror. Där var alla tre kusinerna med familjer samlade och vi hade en trevlig avslutning på kvällen med ostbricka, vin och samtal.

Dagen och kvällen bestod av fint dopt, god mat, härlig släkt och nya bekantskaper.

Söndagen börjades med hotellfruksot. Mmmm..... Alltid lika gott! Sen gjorde jag mig i ordning och mamma körde mig till tågstationen. Hon skulle nämligen vidare till Stockholm och hälsa på sin kusin. Själv var jag tvungen att ta mig hemåt. På stationen tog jag en spontan snabbfika med PK. Sen bar tåget mig till min hemtrakter.

Söndagen avslutades med veckans spinnpass som varje söndag kl 18.00.

Kommentarer
Postat av: Kusinen

tack för att du var med och förgyllde Ingrids stora dag... det där med HV napparna har jag överseende med :)

2010-09-06 @ 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0