En badrumsmardröm

Ni vet mitt badrum..... Imorse möttes jag av en underbar syn när jag öppnade badrumsdörren för att gå på toa och borsta tänderna. Det var ju dags att sova efter jobbet. Mitt högskåp låg tvärs över badrummet, grejer på hela golvet och en del av det övre locket till toastolen var sönderslaget i ett hörn. Men yippi......

Jag har haft en av killarna här som gjorde om mitt badrum. Han tar på sig allt, det var inga problem, men han tyckte det var pinsamt att skåpet lossnat. Skåpet är, eller var, bara upphängt med lim, men det limmet ska tåla vikt på 150 kg och det har aldrig varit några problem förut. Han har gjort så många gånger förr när det inte funnits något att fästa skruvarna i bakom kaklet. Fast någon gång ska väl vara den första. Men han hade kameran med sig och har fotat skadorna. Dels skulle limtillverkaren få se korten och dels behövde han dem utifall de skulle börja krångla. Har han tur, betalar de hela notan och inte han. Vilket jag tycker vore helt rätt. Det var ju deras lim.

Ni skulle hört hans tystnad den där millisekunden när han verkligen fattade vad som hänt när jag ringde honom. Det var nästan synd om honom då. Men han är jättebra. Han kan inget göra just nu åt det hela, så jag får leva med ett skåp på golvet tills beslut är tagna om vem som ska stå för kalaset. I alla fall denna vecka får det stå. Och han får ägna sina sista semesterdagar åt att reda upp det hela med involverade leverantörer. Var ju en himla tur att han faktiskt var i stan och inte på vift någonstans.

Kommentarer
Postat av: Malin - Malins liv och bravader

Åh herre gud, förstår du blev knäckt när du kom in i badrummet. Hoppas de kan fixa det snabbt! Kram

2011-08-23 @ 23:03:56
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/
Postat av: Andromeda

En äkta badrumsmardröm det där... Tur i oturen att ingen gjorde illa sig!

2011-08-31 @ 21:44:06
URL: http://andromedan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0