Finbesök från hemstaden

Idag har varit en bra dag. Först gick jag ut en sväng med Festis i koppel. Kopplet var inte poppis, men hon jamar i alla fall inte konstant längre. Imorgon blir det ny tur och en längre stund ute bara vädret ger uppehåll och inget regn.

Sen åkte jag hem till mamma för hon skulle få finbesök från hemstaden i form av grannarna från landet. Ja, det var mamman i familjen och hennes dotter och två barnbarn. Jag och dottern lekt varje sommar och även på vintrarna besökte vi varandra tills vi var en 14 år eller något sådant. Det var jätteskoj att träffa dem igen i alla fall. Jag har inte träffat dem sen jag var på Road trip med Kitty the Blå blixten. Och till lunch fick vi hemmagjorda hamburgare a la mamma. Mycket gott! Till efterrätt fick vi Ploppstrutar, ny strutglass för säsongen. De stannande kanske bara en timme, men skoj var det. De skulle vidare till Halmstad där de ska vara en vecka. De två äkta hälfterna till dem, kommer ner imorgon kväll till Halmstad.

Resten av eftermiddagen tillbringades hemma i lugn och ro. Sen rykte jag ut och hjälpte PL med hennes kamera som jag hade ändrat inställningarna på när hon var här och hälsade på i fredags och hade med sig fika. Hon ville spana in hur mycket tussisarna växt. Det var en trevlig fredag. På vägen hem frånm PL, stannade jag vid ICA Maxi och handlade. Nu till det roliga. När jag kom hem igen och gick ut i köket, så hade jag genast en tussis efter mig. Oj, så nyfiken man kan vara. Och oj, så man piper när man inte vet hur man ska komma tillbaka till vardagsrumsmattan där syskonen befann sig. Men det gick över snabbt, för när jag gick ut på balkongen, så hade jag samma tussis efter mig igen. Denna gång följde dock Festis med, så då var det inte riktigt lika otäckt när man inte hittade tillbaka.

Nu ska jag återgå till Bond-filmen på tv4.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0