Kick Ass Kick Off på Friskis

Igår, lördag, var det Kick Ass Kick Off på Friskis för oss funktionärer, funkisar. En heldag som ägnas åt utbildning information och sen fest på kvällen. Vi började 09.30 med information om Friskis som förening och vad som är nytt både på riksnivå och på lokalnivå. Efter massor av information och lite work shop, så var det dags för lunch. Vid 13.00 satte sen första träningen eller föreläsningen igång. Själv hade jag valt Massera som första sak. Det var en timmes föreläsning och work shop i hur man masserar hemma. Jättebra och jag fick en uppfriskning av de kunskaper jag redan har. Vid 14.30 var det dags för nästa träning eller workshop. Då hade jag valt Wild with gym, vilket var en föreläsning bl a om varför intensivträning är bra och vilken effekt det får. Vi fick även testa på lite olika övningar, vilket gjorde en lagom mör. Sen vid 16.00 var det dags för sista träningen eller föreläsningen. Åter igen hade jag valt en gymaktivitet, Inte bara reps. Föreläsare var Fredrik Perltoft. Även Henrik Dagård, 10-kamparen, skulle varit med, men han kom inte p g a att han hade skadat sig på Fångarna på fortet var det någon som sa. Tråkigt, men mycket bra föreläsning och övningar. Vi fick testa att göra max- och minimumlyft för armar och ben med olika repetionsintervaller, vilket känns i armar och ben idag. Tur att man inte ska värda något pass förrän på torsdag.

Sen åkte jag hem och duschade och åt en lite matbit. Hade ju inte ätit sen 12.00 om man bortsåg från bananen. Jag var hungrig. Klockan 19.00 var jag åter på Friskis. Vid 19.30 bjöds det på rap och breakdance av en tvåmannagrupp som jag inte minns namnet på. En av killarna har dock varit med i dansgruppen Bounce. Vid 20.00 var det dags för buffé och sen flöt kvällen bara på. coverbandet Stayin alive band spelade för oss och vi sjöng med och dansade/hoppade. De skulle lätt ha kunnat få spela hela kvällen, för det var som bäst drag när de spelade. Sen tog djn över och folk dansade, pratade, skrattade och skålade. Vid 00.00 var vi ett litet gäng som drog vidare till Harrys för att fortsätta kvällen. Jag fick sällskap av spinnledaren CG. Vi fick shots och öl av en arbetskamrat till mig och vi sjöng och dansade tills Harrys stängde för kvällen.

En hellyckad dag, kväll och natt skulle jag vilja sammanfatta det hela. Det var längesen jag hade så skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0