Totally lost.....

Ja, det skulle man lugnt kunna säga att jag är. Inte bra att börja spela ett dataspel som man verkligen längtat efter att få sätta tänderna i. I fredags fick jag min nya dator och i lördags var jag och köpte en ny platskärm till den när jag ändå var på A6 för att delta i Spinof Hope på Friskis & Svettis. Så det hela började alltså i fredags, och jag kan knappt slita mig från spelet. Inte bra detta, men jag ska göra ett tappert försök att INTE spela något idag.

Liten update:
I fredags fick jag min nya dator som sagt. Me löve it!

I lördags fick datorn en ny platskärm. Me like!
Lördagen var det även dags för Spin of Hope, ett samarbete mellan Barncancerfonden och olika träningsanläggningar runt om i landet. F&S Svettis i Jönköping var bäst med antalet deltagare, 56 cyklar av 56 möjliga, och vi samlade in över 80.000 kr. Spin of Hope går till så att man anmäler ett lag på 12 deltagare och betalar 1.500 kr i startavgift. Sen spinnar man en timma var. Själv deltog jag som vanligt, fast denna gång satt jag i ett av funktionärslagen från F&S Jönköping som deltog. Att vara spinvärd fick andra sköta detta år. Fast jag kunde ju inte låta bli att hjälpa till, så det var precis vad jag gjorde. Kul som tusan var det!

Söndagen blev det inte många knop gjorda innan träningen. Skivstång/Spin stod på schemat och det var min tur att värda passet denna söndag. Vi är fyra värdar som har passet på rullande schema. Natten till måndag var det dags att jobba igen.

Måndagen blev det Skivstång/Spinn igen som alla måndagar. Har ju mitt fasta värdpåass då. Det var en annan ledare än CB, men det gör inget. Jag har kört passet med JS förut och lite ombyte förnöjer. Natten spenderades framför datorn.

Tsdagen var ett bottennapp i rörlighetens tecken. Spenderade mesta tiden framför datorn och spelade mitt spel. Jag var helt fast och ville bara göra ett uppdrag till hela tiden.

Igår, onsdag, var det fullt ös igen. Skivstång/Spinn på schemat igen då jag hoppade in för den vanliga värden som var på vift. Och då CB var sjuk, så blev det en vanlig skivstångsledare på skivstångsdelen och en vanlig spinnledare på spiningdelen. De som i vanliga fall har passet, sköter båda delarna själva. Så det blev ett skivstångspass som kändes i benen på spinningen. Och jag fick åter konstaterat att ju tyngre musik desto mera tar jag i. Satte rekord i maxpuls med 191 slag. Trodde inte det var sant när jag kollade pulsklockan efteråt. Ett spinpass som måste besökas på sin vanliga tid. Och inatt jobbade jag igen.

Lite svar på kommentarer:

Malin:
Den muggen kommer jag alltid ha! Om den går sönder blir jag en mycket ledsen flicka. Den är så mycket mer än bara en mugg :)

Hanna:
Och muggen är 15 år gammal, men jag hoppas att du hittar en liknande till Boo ;)

Frida:
Ja, nu vill vi ha vår och inte minusgrader. Vi hade ca -4 grader när vi lämnade jobbet imorse. Brrrr......

Nu ska jag ladda för ett HIT-pass på F&S. Det är ju också mitt ordinarie värdpass. Smart flicka är jag som ser till att jag har två pass i veckan. Då finns det inga ursäkter för att skippa träningen. Men denna vecka och även under förra veckan fick jag smak på att träna mycket varje vecka. Har bara ett extrapass inplanerat nästa vecka, men den veckan är ju inte slut än och har inte ens börjat, så vi får väl se vad som kan klämmas in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0