Det man inte har i huvudet får man ha i benen

Så sant som det är sagt. Så här gick det hela till:

I både fredags och lördags så var jag ute och drack en öl eller flera. Då vill jag inte ha plånboken med mig, utan lägger ner kortet och ev pengar i en liten partyplånbok, lagom liten för att få plats i framfickan på jeansen. Helgen var frid och fröjd och jag hade skoj.

Någon vecka innan jag åkte till Kuba, så gick ett av fästerna sönder på min ena spiningsko. Och idag kom jag äntligen ihåg att köpa ett par nya fästen. Lika bra att byta på båda skorna då det jag haft började bli lite väl slitna. Står i kassan och tjejen lägger in min F&S-rabatt och sen min klubbrabatt som jag hade lyckats skrapa ihop. Gissa var mitt betalkort ligger? Ja, inte var det i plånboken i alla fall. Suck.....

Eftersom det var god tid kvar till passet skulle börja och jag inte bor mer än några få minuters cykelväg från centrum, cyklade jag hem och hämtade kortet. Sen tittade jag in på sportbutiken igen och äntligen fick jag mina nya fästen. Ni som inte testat på att spinna i spinskor inser inte vilken pina det är att spinna i vanliga skor. Men nu är den pinan slut för mig. Gott!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, en klassiker! Tur att du hann cykla och hämta plånboken i alla fall. ;)

2012-03-05 @ 22:13:17
URL: http://aragornsfru.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0