Nyttodag idag

Jag har faktiskt varit riktigt duktig idag. Jag är riktigt stolt över mig själv. Dagen började lite halvslött vid 05.00 imorse när jag vaknade i soffan efter att ha somnat så fort slutsignalen ljöd på hockeyn igår. Och då jag legat på mage och sovit i en tvåsittssoffa, kan ju ni ju gissa på en skala från 1-10 hur ont jag hade i ländryggen när jag vaknade, om 1 är inte ont alls. Hur som helst låg jag kvar i soffan och halvtittade på några nattrepriser av något som jag inte minns vad det var. Somnade om en stund också, men denna gången på sidan. När klockan var ca 7, talade magen om för mig att det var dags att äta frukost, så det var bara att lyda.

Vid 11 ringde jag PL, och fick med henne till stora köpcentrat efter att jag ätit lunch vid 13.30. Där inhandlade jag en stor förvaringslåda med slutbart lock. Den kommer att innehålla flingblandning, så snart den är diskad. Köpte även en liten tygväska att ta med nattfrukten och boken till jobbet i. Ryggsäcken är så himla stor för så lite och en plastpåse känns inge kul att släpa på. Detta blir nog bra.

När jag kom hem, så gick jag först ner i tvättstugan och körde igång två maskiner. Sen gick jag lös på mina blommor. Köpte tre små söta kaktusar undet förra veckan, som nu har hamnat i en kruka. Passade även på att dela en blomma, som blivit 5 i samma kruka under senaste året, och planterade även om en annan. Sen blev det dammsugning och en snabbstädning av badrummet och spisen. Så jag har varit himla duktig idag. Så nu ska bara gardinerna få sin årstvätt och fönsterna lika så, så behöver jag inte göra ett handtag det närmaste året. Ja, inte i lika stor ofattning i alla fall.

Nu är det dock dags för fotboll. Barcelona - Chelsea i Champions League. Det är dags för semifinalerna. Imorgon är det Man United - Arsenal, men den matchen får man ju inte se tyvärr. Men men, kvällens möte slutar nog med Barca-seger. Om nu bara LR kunde komma också, så man kan påbörja kvällsmaten: Varma mackor med köttfärssås och annanas.

Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pim

så effektiv du blev av att träffa mig :) vi får kanske ses oftare och så får du smitta över lite av energin till mig :)

2009-04-29 @ 19:49:57
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0