Suddigt värre emellanåt

Idag har jag lyckats med det man helst ska undvika som linsanvändare. Nämligen att sova med linser kvar i ögonen. Tack och lov varken kliade eller skavde de när jag vaknade, men jag kände mig väldigt grynig i ögonen. Tog säkert en halvtimme innan jag kom på varför. Så då var det bara att plocka ur dem. Sen började pinan. Under säkert nästan en timme var det bara obehag och ömt i ögonen. Det hela slutae med att jag kröp ner under en filt, för och klarade inte av att göra något,det bara var obehagligt ömt i ögonen.

Nu har det gått ca 4 timmar sen jag vaknade, men synen är fortfarande något suddig. Det är som jag har en oskarp hinna framför ögonen. Jag ser, men konturer är snyggt oskarpa. Men det är inte längre ömt eller grusigt i ögonen. Men att använda linser inatt på jobbet kan jag ju glömma. Tur att man har ett par bågar man är nöjd med, så man törs visa sig utanför ytterdörren. Jag ser förvisso riktigt bra utan glasögonen, men jag vill se bra utan besvär eller ansträngning, så det blir till att använda dem. Även om det är smidigare att ha linser på jobbet.

Hoppas bara att det gått över tills imorgon. Annars får jag nog ta mig ner till min optiker.


Kommentarer
Postat av: Zombie

Usch då...jag somnar för det mesta på soffan på nätterna,så det där med linser hoppas jag att jag slipper.. =P

2009-04-04 @ 11:56:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793
Postat av: Sacaka

Fick du tillbaka synen?

2009-04-04 @ 21:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0