Min helg

Denna helg har varit ganska tjoick med saker att göra. I fredags var det som sagt spinning i dubbel bemärkelse, och sen tog jag mig till jobbet på kvällen för att jobba med extrakörningen, vilket gick riktigt bra.

Lördag morgon när jag kom hem, kände jag mig dock tung i huvudet. Inte en förkylning på g b ara, tänkte jag och somnade ganska omgående. Men visst hade jag lite ont i övre delen av halsen, men det var snart bortglömt. Jag skulle egentligen sett HVs match borta mor Rögle hemma hos en arbetskamrat innan vi skulle ta oss ner till julbordet, men jag var så trött, och med alldeles för lite sömn i nästan en vecka, så fick jag skippa det. JAg slängde på webradio på full volym och lyssnade istället medan jag fixade något till min hungriga mage och sen gjorde iordning mig själv.

Julbordet var trevligt. God mat och härliga människor. Lite tråkigt att man skulle jobba på kvällen, men så är det vissa år, inget att hänga läpp för. Jag har under mina 5,5 år på jobbet, kunat vara med på alla julbord förutom detta och det förra året, då jag var på vift någon annanstans i Sverige. Natten på jobbet var däremot inte att leka med. Helt otroligt nog hade jag, och RK, fått ihop en hel del produktion på min maskin, trots en massa strul och krångel.

Efter jobbet, hängde RK med mig hem för att invänta sitt tåg som inte gick förrän vid 10.00 på morgonen. Vi åt lite frukost, kollade otäcka och roliga hockeyklipp på You Tube. Och så pratade vi en hel del strunt. Jag gillar RK, vi funkar bra ihop.

Idag har jag varit på Friskis och värdat ett spinnpass. Till min stora glädje, så träffade jag min första spinnledare så att säga, DU inne i funkrummet. Tråkigt nog har han inte tid med Friskis längre, men han berättade att han fått veta att han är sanade. Jag log och sa att det var nog mitt fel, vilket han tog med ett glatt leende. Vi pratade lite ditt och datt, och jag inser ännu mera hur mycket jag verkligen saknar hans pass. Vi körde pass ihop på söndagar i nästan två års tid, och vi funkar bra ihop och vi hade roligt tillsammans.

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen ska jag ut på matjakt. Men jag måste gå till affären imorgon, för efter ikväll blir det väldigt tomt i min kyl. Att det ska vara så svårt att hinna till affären vissa veckor.

Kommentarer
Postat av: Helena

Svar på ditt inlägg hos mig; stövlarna är köpta på "Din sko". :) Ha det gott!

2009-12-06 @ 20:51:38
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

jag är så impad att du är så hurt :) men spinning gillar jag ej, vill komma ngnstans ;)

2009-12-07 @ 15:06:21
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Zombie

Det är alltid trevligt med bra kollegor. =)



Var julbordet också med kollegor?

2009-12-07 @ 15:57:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: Maria

=) kram

2009-12-07 @ 22:52:38
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0