Jag = Knäpp?

Ja, det är det nog många i min omgivning som undrat under en kortare period, men samtidigt har de tyckt att jag är lite tuff och cool. Och på vägen hem från Västerås i tisdags, så fick även mor och bror veta mina semesterplaner och jag är nu officiellt utsedd till knäppgök. Ja, det är i alla fall va de tycker. Men så tycker jag också att vissa medlemmar i min släkt är stela och har tunnelseende.

Så vad har jag då hittat på? Jo, jag ska ta mig till Nyköping och Västerås under semestern på moppen. Tält och sovsäck har jag sen tidigare, och en helt suverän karta har jag fått av en kompis som har motorcykel, så jag lätt kan undvika motorvägar och få åka på rekommenderade mc-vägar. Dessa vägar är i stort sett aldrig motorvägar eller motortrafikleder, utan vanliga riksvägar med vacker omgivning och ingen tung trafik. Bo ska jag göra på campingar och hos kompisar. Kommer det ta sin lilla tid att åka? Jo men visst, men det är ju lite det som är charmen.

Om hade jag sagt att jag skulle packa en cykel och cykelkärra, hade nog folk inte reagerat så mycket. Jag har ju trots allt cyklat norra Gotland runt med vänner. Och då brukade vi avverka 5-10 mil om dagen. Sen att vi inte cyklade varje dag, det är en annan historia. Jag kommer inte att sitta på moppen varje dag. Och inte heller hade någon reagerat om jag haft mc-kort och gjort denna lilla road trip. Vissa är verkligen fantasilösa.

Packningen kommer inte att bli något problem. Ett par sadelväskor över bakre delen av sadeln, och sen spännremar till tält och sovsäck som kommer att sitta fast framför topboxen. En ryggsäck kommer jag kunna ha på ryggen, och en liten väska med plånbok och så, kommer jag att ha under sadeln. I topboxen kommer ett regnställ ligga. Även kameran kommer att få plats, jag lovar. Jag behöver inte ha med mig direkt mycket, så det blir bra. Jag har redan förvarnat vännerna att jag vill låna deras tvättmaskin när jag kommer till dem.

Jag ska även en tur till Stockholm när jag ändå är i Västerås, men dit åker jag tåg eller buss.

Jag ser verkligen fram emot denna road trip med kitty, eller Blå blixten som min kusin kallar henne, och hoppas att solen har förbarmande med mig. För skulle det vara så att det regnar, regnar och åter regnar, så tar jag tåget. Sad but true.....

Så är jag knäpp? Nej, men lite annorlunda kanske. Men jag trivs bäst så. Synd bara att vissa har tunnelseende och inte kan tänka utanför klara mallar.

Kommentarer
Postat av: idah

tack ska du ha =)

2009-07-09 @ 19:24:27
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: idah

tack tack tack :D

2009-07-09 @ 21:45:41
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: ROXY

shit vad kul! jag vill också resa så ngngång :D

2009-07-09 @ 21:46:45
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: Blå blixten

Cool resa, den ser jag fram emot.



//Bål blixten

2009-07-10 @ 00:30:33
Postat av: Erica

Det där låter ju hur kul som helst! :D

2009-07-10 @ 09:24:53
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Adore

Haha galet ^^



Inget för mig precis, men hoppas du får kul!



Svar: Joo, jag förstår det. Hör av dig om du vill prata eller så :)

2009-07-10 @ 14:14:22
URL: http://www.adore-adore.blogspot.com
Postat av: Erica

Svar: Okej, varför gillar du Canon så mkt då? :)

2009-07-10 @ 18:32:31
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Sacaka

Det låter ju hur kul som helst, även om jag inte skulle våga ge mej ut på sånt äventyr själv. Jag har en släkting som åkte på moppesemester till Island för några år sedan. Det var den bästa semestern han har haft säger han :)

2009-07-12 @ 00:02:01
Postat av: Kaktusblomma

Tycker det låter helt jävla underbart! Vilken grej! Du kommer få det toppen! Kramar

2009-07-12 @ 22:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0