Det var den träningen

Idag hade jag bokat in ett spinnpass som värd på Friskis. Jag bestämde mig för att ta mig dit, då jag tänkte att träningen skulle kanske kunna fokusera hjärnan på det och jag skulle glömma bort det jobbiga för en kort stund. Det funkade ungefär 7 minuter in i passet. LH hade nämligen Going under med Evanscence (eller hur det nu stavas. Orkar inte hämta skivan och kolla.). Musik av den typen, får alltid mig att känna och komma nära det jag egentligen känner. Så knappt 25 minuter in i passet, hoppade jag av min cykel längst bak och gick ut. Jag gick bort till Funkis-korridoren och låste in mig på toaletten i några minuter. Jag satte mig ner och lutade huvudet mot väggen. Där satt jag och försökte komma i ordning med andningen och de få tårar som kom. När jag samlat mig, gick jag ut och träffade på JA, så vi pratade lite om allt annat. Sen bytte jag även några ord med J. Två härliga tjejer med glada leenden. Allt som allt var jag borta cirka en kvart från spinnpasset, så det blev inte mycket til träning idag. Efteråt så frågade LH varför jag gått ut, om jag mådde bra och så. Så jag berättade varför jag gått ut, och hon förstod.

Nu sitter jag hemma i soffan och funderar lite kring det hela. Känns lite konstigt så här efteråt, men jag antar att det kan bli så hör ibland. Bara att ta en dag och en timme i taget.

Kommentarer
Postat av: Malin

Helt naturligt att känna så här. jag kan säga att fortfarande, fast det är över 7 år sedan mamma dog, så kan jag få sådana attacker. Musik och sorgliga filmer är jag känslig för. Men det är skönt att släppa ut det.

2009-06-08 @ 23:23:28
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/
Postat av: Kaktusblomma

Det är klart att du kommer känna så en lång itd. Minnesbilder poppar upp, saknaden. Du måste låta det komma ut även om det är mitt i ett pass... vilket du gjorde. En dag i taget... Många kramar

2009-06-09 @ 17:07:57
Postat av: Kaktus

Vill ge dig en extra kram!

2009-06-11 @ 18:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0