Tuffa ungdomar och skön fredagskväll

Ja, så var det fredag idag. Eller snart är det lördag om man tittar på klockan som i skrivandets stund är 23.48 enligt min dator.

Igår kväll när jag cyklade till jobbet, så åkte jag förbi ett par killar i 15-, 16-årsåldern. De stod lite överallt på den smala cykelbanan, så jag plingade till på ringklockan. Inga problem, de flyttadesnällt på sig, de två som stod ivägen. Men en av killarna som stod bredvid, härmade en tuta. Ja, det tror jag det var han försökte imitera med sitt tut-bröl. Helcoola killen med cigg i ena handen. Sen fick jag en klapp på huvudet på cykelhjälmen av en av killarna som hade flyttat på sig. Absolut ingen hård klapp, så vad gjorde det. Ett gott skratt fick jag mig i alla fall.

Natten flöt på bra på jobbet. Kul arbetskollega på maskinen jämte, snäll maskin och smidigt flöde. När jag kom hem åt jag en tallrik yougurth och flingor framför tvn, sen försökte jag sova. Vilket inte alls gick bra. Så när jag vridit och vänt mig tillräckligt länge i sängen, tog jag mig ut till soffan för att se den sista dvdn i Sagan om ringen-triologin. När den var klar, så sov jag fortfarande inte och klockan var närmre 11.00. Så jag höll mig vaken en timme till, åt lunch och gjorde sen ett nytt försök till att sova. Lyckades somna någon timme eller tre, men sen var det upp igen. Skulle ju träffa LR och ha videokväll. Pizza och godis stod på menyn samt trevligt sällskap. Jag nickade förvisso till 10 minuter under filmen, men sen var jag pigg igen. Jag har haft en mycket trevlig kväll och inser att jag måste börja träffa honom lite oftare igen, precis som förr.

Men måndag morgon är det jag som ringer distriksläkarmottagningen. Jag kan inte forsätta att sova så här illa. Det är tröttsamt, och sliter hårt på mig. Jag känner det så väl, men ändå kan jag inte finna ro att sova. Trodde det borde gått över tills nu, men inte. Jag får liksom inte längre någon struktur på min vardag.


Nej, jag ska inte sova än, då jag jobbar imorgon natt igen. Jag ska se på film tills hockeyn börjar. Det är sista avgörande finalmatchen mellan Detroit - Pittsburgh. Mina grannar för en sista gång stå ut med att vakna av eventuella tjut och jubel som kommer att utropas under matchtiden. Sen blir det lugn och ro fram tills i oktober igen.


Kommentarer
Postat av: idah

tack ska du ha :D allt bra?

2009-06-13 @ 01:27:01
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Daniel

Bara oktober? Menar du skriver väl redan i september hoppas jag!!!

2009-06-13 @ 13:07:17
URL: http://danyf.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Pim

hoppas du ringde till vårdcentralen nu och att du fick wen tid:) Vi får ha filmkväll snart. Australia har ju kommit ut nu och den såg vi ju aldrig :)

2009-06-15 @ 20:43:34
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0