605 kr fattigare men ett biobesök rikare

Tisdagen den 24 mars har spenderats på följande vis:

Natten jobbade jag i vanlig ordning. Det gick bra efter lite småstrul med värmen på ena maskinen. Men jag hann klart hela produktionen, men jag hann inte sätta mina två maskiner på disk, så det fick någon ur morgongänget göra. Lucky me!

Sen var det hem och sova, för att kl 13.30 vakna av att larmet på mobilen går igång. Bara att masa sig upp, snabbt tvätta av sig, dra på sig kläder och gå till tandläkaren. Eller min tandhygenist rättare sagt. Det såg bra ut tyckte hon, och efter att tagit nya bilder, tagit bort lite tandsten, polerat och jag betalt 605 kr för besöket, så gick jag hemåt via Wok & Co där lunch inhandlades.

Väl hemma intogs lunchen i soffan framför tvn. Mätt och belåten lade jag mig ner i soffan och drog ena filten över mig. Jag ville sova en timme eller två till, för annars skulle det bli en jobbig natt inatt. Så jag somnade efter någon timme eller så, och vaknade först när larmet på mobilen pep igen vid 16.30. Dags att pallra sig upp igen och in i duschen. Kl 17.45 skulle jag vara på SF, då jobbet bjöd på bio som tack för att vi ställt upp till 100% för ett par veckor sen när vi fick nätverksproblem på jobbet. Allt är ju datastyrt nu för tiden, så det var ett stort problem. Vi fick se Män som hatar kvinnor, och det är nog en av de bästa filmerna jag sett. Den måste ni helt enkelt se. Det var så himla spännande och bra. Ska låta den sjunka in i huvudet ordentligt och få vila där. Men om ett par månader ska jag se till att läsa boken.

Resten av kvällen och natten ska tillbringas, som så många andra nätter innan, på jobbet. Sista natten innan schemalagd långledighet. Dags att leta reda på ett par extrastrumpor och göra sig klar.

Sov gott och dröm sött!

Kommentarer
Postat av: Sacaka

Har inte hört någon säga att de inte tyckte om filmen.......så nu måste jag försöka få se den jag med snart!

2009-03-25 @ 15:18:19
Postat av: Maria

Jag vill se "Män som hatar kvinnor" alla säger ju att den är bra så då är det ju det :D

2009-03-25 @ 17:31:19
URL: http://cutie.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0