Hockey, pizza och öl

Hockey, hemmagjord pizza och öl i gott sällskap är absolut en höjdare. LR var hemma hos mig och kollade på HV71 mot Timrå i sjunde avgörande matchen. Han kom ca 18.15 och vi började göra i ordning pizzan. Medan jag kvalade ut den jästa degen, rev han ost, skar champinjoner, annanas och skinka. Garnera och så in med den i ugnen och ner i soffan till matchstart. En bra match som var jämn, men jag tycker ändå att HV skapade mest, så segern var rättvis. Men Timrå var mycklet nära att få det till förlängning. Det tror jag inte att HV hade fixat.

Pizzan, som åts under första peridodpausen och andra perioden, var mycket god. Som sås hade jag blandat söt chilisås och Creme Fraiche med paparika/chilli-smak. Sen på med köttfärssås, skinka, champinjoner, annanas och ost. Till det severades kall öl. Mmmm..... Och jag har två slisar kvar att äta till lunch imorgon. Mumma!

Dessa sportkvällar med LR är en tradition som går tillbaka många år. Det är i maj 4 år sen vi började umgås. En bättre killkompis får man nog leta efter. Vi trivs i varandras sällskap, har samma humor, gillar mat vilket resulterar i att vi äter ute en kväll lite då och då. Vi är avslappnade och fria i varandras sällskap och kan prata om jag tror allt. De senaste 9 månaderna har det dock inte blivit att vi träffats direkt ofta. Det har varit lite olika anledningar. Dels har jag dragirt mig undan, dels har det kommit saker emellan. Men till största delen är det nog jag som dragit mig undan av olika anledningar. Men nu när jag träffat honom för en sportkväll igen efter så lång tid, så inser jag hur mycket jag saknat det. Och är det inte sport, så brukar vi hyra en film eller gå på bio.


Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pim

Det var ju tur att inte jag också riungde för att fåse matchen :) tanken fanns. spännande och avgörande hockey på radio är inte riiiiiiiiktigt samma sak

2009-03-17 @ 20:35:20
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Zombie

Nu är båda mina läns-lag ute,men,men.



2009-03-18 @ 21:21:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0