En söndagsnatt med tankar

Egentligen borde jag krypa ner i sängen, men jag är inte trött. Vet inte om det är bra eller dåligt, men jag ska ju börja jobba ikväll, så jag tar det som något positivt. Kvällen har ägnats åt..... Ja, vad har jag egentligen gjort ikväll efter att jag varit hos PL och lekt med hennes dator, handlat på vägen hem och sen ringt mamma vid 21.00.

*tankepaus*

Jag har skrivit lite, läst bloggar, chattat via Msn lite och på ett forum..... Med tanke på att klockan är 06.10, så måste jag gjort något mera. Få se nu.....

*yttligare tankepaus*

Jo, jag har även funderat lite på hur saker och ting har utvecklat sig under senaste tiden. Jag vet inte om jag är direkt nöjd på alla plan, men det känns som att jag får helt enkelt lära mig att leva med det. Det är inga direkt allvarliga saker, men jag är helt klart påverkad av saker, människor och händelser som skett de senaste månaderna. Och det är inte bara negativa saker som hänt, tro inte det. Fick så sent som i fredags mycket positiv respons från JO på Friskis för att jag fixat ihop ett spinvärdslag till F&S event i samarbete med Barncancerfonden; Spin of Hope. Men det ska jag berätta mer om senare. En anna rolig sak är att jag fått ett par rätta ord från en vän när vi båda två nog behövde dem. Jag finns alltid här för dig MJ. Det vet du!

Ni som följde min förra blogg, vet att jag skrev där att jag träffat en intressant kille. Det är tråkigt nog över, men det var nog kanske bäst i dagssituationen. Men det är lika tråkigt för det, för det är inte enkelt att hitta någon man gillar på flera olika plan. En annan tråkig sak är att pappa har blivit sämre. Han har haft taskig hälsa i många år, mest av egen förskyllan, men ändå. Det är ett litet orosmoln som medvetet eller undermedvetet alltid är närvarande.

Vidare så saknar jag att inte kunna spela på gitarren under längre stunder. Min skada i högra senfästet mellan överarm och axel, är fortfarande inte riktigt läkt. Och det jobb jag har, har knappast påskyndat läkningen om man säger så. Men det går i alla fall åt rätt håll tack vare rehabträningen och förstående driftledare. Och jag saknar att spela innebandy med jobbarkompisarna. Vi har ju så himla skoj! Snacka om att man får konditionsträning som heter duga en gång i veckan då. Men det blir nog snart dags för innebandypremiär snart. Om en månad kanske. Vi får se.....

Och sen nu känner jag mig äntligen så pass frisk från min förbenade förkylning, så nu ska jag ta mig till tatueraren och beställa tid. Vad jag ska tatuera in, får ni se på bild när det är gjort.

Nej, nu ska jag äta lite frukost och krypa ner i soffan och kolla lite på en film, så jag blir lite tröttare. Sen blir det till att krypa ner i sängen och krama om min goa kudde. Den sviker i alla fall aldrig. Åtminstone inte i mjukhet.

Sov gott och dröm sött!
Eller snarare: Ha en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: idah

hörru.... det går inte så himla bra för västerås märker jag ;)

2009-03-09 @ 13:26:16
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Idah: Jag vet INTE vad du pratar om lol

2009-03-09 @ 15:45:20
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/
Postat av: idah

Yes, jag arbetar mig sakta upp! haha.....

Nej du har INGEN aning va ?;)

2009-03-09 @ 15:49:01
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Maria

Tråkigt att det är över för dig och killen, och jag beklagar att din pappa inte mår bra. Hoppas du mår bra, jag saknar dig och jag har en ny mobil och ditt nummer är borta :( du kan väl sms:a mig ditt nummer? :)

2009-03-09 @ 16:32:31
URL: http://cutie.bloggspace.se
Postat av: Pernilla/Pim

Kan och får jag fortfarande så följer jag gärna med när du tatuerar..kanske kan komma över min rädsla och göra en egen..trist med din pappa..jobbigt sånt.. KRAMIS

2009-03-09 @ 16:43:59
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Pim

tillägg: nu är min dator SNABB :) Tack igen. nu är även epostprogrammet fixat och jag håller på att installera servicepack så nu ska det nog vara ordnat

2009-03-09 @ 16:46:40
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Andromeda

Tack för att du tittar in på min blogg då och då. Trist att det inte funkade med killen du träffat och med din pappa. Du har ju läst att jag oxå har träffat en man som känns väligt rätt. Men det finns ett stort problem. Han bor långt, långt, från mig. Typiskt otur kan man säga... Sköt om dig! Kram

2009-03-09 @ 20:05:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5906

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0