Mmmm..... Hungrig.....

Bara matoset i mitt kök, får min mage att kurra högljutt. Det luktar mycket gott! Måste bjuda på receptet, som är efter mitt egna huvud.

Kyckling a la Susanne:
Kyckling lårbensfilé, ca 300 g
1 liten zucchini
3 tomater
ca 200 g fetaost
5-7 färska champinjoner
Färsk pasta ca 500 g
Chillipeppar
Paprikakrydda
Färsk vitlök i tunna skivor eller Vitlökssalt
1 msk honung
Soja
Teriakisås
Thai sweet chilli sauce (valfritt)

Skär kycklingen, champinjonerna, zucchinin, tomaterna och festaosten i bitar. Bryn kycklingen och krydda med vitlökssalt (helst färsk vitlök i tunna skivor), chillipeppar och paprikakrydda. Ha i champinjonerna när kycklingen är klar och ha i honungen, soja och teriakisås. Låt steka en kort stund och ha sen i tomaterna och zucchinin. Låt steka en kort stund till och tillsätt sen fetaosten. Smaksätt med Thai sweet chilli sauce. Låt koka under lock i ca 10 min, så fetaosten blir mer eller mindre obefintligt synlig. Servera med färsk pasta, gärna en blandning av orginal- och spenatpasta.

Receptet är för ca 4 personer.

Smaklig måltid!

Min mumsiga kycklingröra

Kommentarer
Postat av: Kaktusblomma

Det lät gott det där! Jag är hungrig...

Kram

2009-05-10 @ 17:19:33
Postat av: Susanne

Kaktusblomma: Det finns kvar om du vill ha! Du är så välkommen så! :O)

Postat av: zombie

Gott...om man skippar vitlöken. ;)

2009-05-10 @ 19:24:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/18793
Postat av: idah

hehe tack och japp, den ska jag visa :) Drömmde om dig inatt föressten... haha.... vi skulle på bon jovi :D

2009-05-11 @ 08:38:03
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

idah: Ha ha haaa! Men det var ju så rätt att drömma att vi gick på just Bon Jovi. Det grämer mig fortfarande att jag inte hade möjlighet att se dem senast de var i närheten

2009-05-11 @ 10:19:56
Postat av: idah

du får nog snart se dom igen :)

2009-05-11 @ 16:06:46
URL: http://fortsattrockaienfrivarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0