Fika och suprise visit hos mamma

Förmiddagen var alldeles för slö egentligen, men det var skönt. Surfade lite på datorn och såg på en film. Frukost åt jag någonstans där emellan. Vid 13.00 satt jag på En Italienare & En Grek och åt Black & White till lunch. Mmmm, mycket gott! Sen vandrade jag vidare ner på stan för att träffa en bekanting och ta en fika. Det slutade med att vi satt och pratade länge. Mycket handlade om hans uppbrott från hans flickvän, men det var helt ok. Alltid bättre att få prata om hur man känner och ventilera sina känslor än att stänga dem inne. Men vi pratade även om annat och vi hade det riktigt trevligt.

Vi kom att prata om faniljen och hur viktigt det är att träffa dem, så när vi skilldes åt vid 17.30, vandrade jag hem till mamma. Hon blev mycket glad över min lilla suprise visit. Hon var precis på vag att göra i ordning ett fotbad, men hon skippade det. För min del hade hon gärna fått ta det, men det gick inte tyckte hon. Istället frågade hon om jag ville ha kvällsmat. Och jag var som alltid inte sen att tacka ja. Mat är ju aldrig fel.

Varm korv och vitt vin
Varm korv och vitt vin kryddat med en tomat

Mamma och jag hade en jättetrevlig kväll. Jag säger varje gång att jag borde träffa mamma ofta, men ändå blir det inte så. Men det kanske är just det som är hela grejen. Jag gillar i alla fall min mamma så mycket. Du är bäst mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0