Lite lugn och ro

Så jobbade man sista natten inatt och den schemalagda ledigheten på fem nätter tar vid. Härligt! Och jag hoppade glatt upp ur sängen, pigg och glad, när mobillarmet började sjunga en ljuvlig melodi kl 12.00. Yeah, right! Testa hasade sig upp ur sängen med tungt huvud och en stark önskan om att ignorera larmet genom att trycka kuddarna över öronen. Men jag skulle vara på jobbet kl 14.00 för personalmöte, så det var bara att dra sig upp ur den varma goa sängen. Och jag ska ställa om dygnet lite inför helgen, så..... Men efter en duch och lite mat i magen, så var jag pigg igen och redo för mötet.

Det pratades lite om förändringarna på jobbet, hur vi ligger till mot budget och en massa annat. Jag fick ett nytt ansvarsområde, vilket jag redan mer eller mindre sköter idag när jag jobbar. Men det ska till en liten slant nu för att sköta det, om min driftledare får det som han vill. Vilket jag tycker är helt på sin plats, för annars sköter folk inte det jobb de blivit tilldelade. It's the sad truth. Det pratades om en massa annat. Mycket var positivt, men det finns några små hörn som måste bättras från jobbets sida. Men vissa saker gör sig inte gällande förrän nästa år, så än finns det tid för både oss och dem.

Ikväll tänkte jag att jag skulle försöka påbörja den där inoljningen av mina två stolar och mitt nya bord. Känns som om dagarna fr o m i torsdags endast har ägnats åt att flacka runt, sitta i telefon, skippa träning i fredags, sova, äta och jobba. Men nu så ska jag nog få lite tid över för detta också.

Men nu är jag hungrig igen känner jag fast det knappt gått fyra timmar sen jag åt. Men jag ska ta mig ett litet mellanmål, så ska jag äta lite mera ordentligt senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Maria

Va bra att det går så bra på jobbet =)

Det känns kanske lite jobbigt med inoljningen nu, men när det är klart så kan du vara stolt över att ha gjort det.

2009-09-30 @ 17:54:38
URL: http://ilovephilip.bloggspace.se
Postat av: ROXANNE

låter kul med att olja saker, du får visa före ock efterbilder :)

2009-09-30 @ 19:07:32
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: Zombie

Hoppas att dagen har gått bra. =)

2009-09-30 @ 21:59:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: pim

du har ju glömt att ringa mig:) men vi får ta det när du kommer hem. ha en bra helg

2009-10-01 @ 19:45:23
URL: http://hvpim.blogg.se/
Postat av: Susanne

pim: Sorry! Men varför ringde du inte och påminde mig? XD ;OP

2009-10-01 @ 20:53:55
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0