"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie....."

Nej men: "Jag mötte Oskar, jag mötte Oskar....."

Idag åkte jag hem från Hälleforsnäs kl 12.30. Tåget var ett regionaltåg som ser ut som ett X200 dubbeldäckare. Jag satte mig vid varuautomaterna i närheten av utgången i klass 2. Där var det lite trångt när någon skulle förbi, men sätet var i alla fall bekvämt. Där sitter jag i godan ro och läser min bok i väntan på att tåget ska komma fram till Norrköping Centralstation. Då ser jag Oskar Humlebo stå mitt framför mig. Jag kunde bara inte låta bli, utan hälsade på Oskar. Jag var hövlig, tog i hand och presenterade mig, och talade om, precis som förra gången, att vi hade setts förut. Han såg lite fundersam ut, men när jag sa att jag hade stort lockigt hår den gången, tror jag faktiskt att han kom ihåg mig som person även om han inte minns mitt namn. Han kom t o m ihåg stället han spelade på i min hemstad Jönköping, och beklagade sig när jag berättade att Klubb China, vårt gamla biopalats, var rivet för att ge plats åt nya bostäder. Jag kan inte annat än att hålla med honom.

Han var mycket trevlig och berättade om sin lördagskväll i stora drag. Han hade varit i min födelsestad Västerås och spelat, och berätta som sagt i stora drag om kvällen och natten. Vi pratade även om hans spelning på Peace & Love i Borlänge i somras, och lite annat som rör hans musik och framträdanden. Efter ca 10 minuter, så sa vi "Hej då" och skakade hand än en gång. Det är alltid lika roligt med människor som tar sig tid att prata med folk som gillar det de gör. Och avslutningsvis bjuder jag på en av mina favoritlåtar som han har spelat in. Naturligtvis har jag filmat den på Klubb China i slutet av mars 2008.



Moto Boy - Blue Motorbike

Kommentarer
Postat av: V

åh, vad roligt att träffa honom :)

2010-08-08 @ 21:50:44
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Postat av: Sacaka

Underbart :)

2010-08-09 @ 11:47:23
Postat av: Zombie

Skräm honom lite nästa gång,så kommer han nog ihåg dig.(Så brukar jag göra) ;)

2010-08-09 @ 15:45:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/cyberzombie
Postat av: roxanne

Oooh, bästa låten med Motoboy <3

2010-08-10 @ 10:37:40
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0