Dag 2 - Min första kärlek

Hhhmm..... Detta blev lite krångligare. Min första kärlek och min första pojkvän är två helt olika saker. Men min första kärlek är den historia ni får läsa, och här är den:

Min första kärlek var till en grannpojke i sommarstugeområdet där mina föräldrar ägde en stuga och vi spenderade hela somrarna där, då den låg knappt två mil från Gurkstaden. Han är två eller tre år äldre än mig, idag gift och har två barn. Jag lekte mycket med hans lillasyster som är ett år yngre än mig, så jag träffade honom ofta. Ja, jag lekte med honom och de andra killarna också en hel del, för jag har alltid tyckt det är minst lika kul att klättra i träd, leka i skogen, leka "Röda mot Vita Rosen" och spela Monopol, som att leka med dockor och annat som anses typiskt för tjejer. Jag var helt hopplöst kär i honom från 13-15 års ålder ungefär, och det skojades om det en hel del genom åren. Jag minns hur ledsen jag blev när han blev ihop med en av mina klasskompisar. Men han var alltid snäll mot mig och tyckte om mig som kompis lika mycket för det. Idag är det faktiskt han som äger mina föräldrars gamla sommarstuga, vilket är jätteskoj.


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Sv. Tack snälla du för dina fina ord. Det är en tung period just nu men förmodligen måste tiden ha sin gång. Det tar sin tid att smälta allt. Kram.

2010-11-13 @ 17:51:36
URL: http://trindalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0