Fika x 2

Ja, det är vad jag har ägnat min dag åt. Först gick jag upp efter ca 4 timmars sömn då jag ska ställa om dygnet inför helgen. Jag jobbar nämligen inte förrän på måndag natt igen. Så vid 13.30 träffade jag PL på Johans för en lunch. Jag åt pasta med hummersås och kräftstjärtar. Det var riktigt gott och en kopp te efteråt satt fint. Vi hade som vanligt mycket att prata om och vi skrattade och delade minnen och annat skoj. Som vanligt pratade vi bort en massa timmar. Som alltid inser jag att vi nog borde ses lite oftare än vad vi gör, men jag är som jag är och far runt lite och tycker det är skönt att bara vara ibland. Och sen prioriterar jag in killen lite mera kanske, men jag är ju kär. Hallå liksom!!!!! Men jag glömmer i alla fall inte bort mina vänner runt omkring mig. Vet det allesammans.

Vid 17.30 skulle jag träffa killen på ett annat fik, så det var bara att säga adjö till PL och bege sig ut i snöblåsten igen. Vi träffades inne på Kaffe Paus, och där åt jag en mumsigt stor bit morotskaka och drack varm choklad till. Killen var dock seg och lite tystlåten i början, men så har han ont i axeln idag och hade tagiot en tablett mot smärtan. Vi skildes åt vid 19.00 för han ville vara hemma till 20.00 för att se ett program på Discovery. Helt ok för mig. Jag kan förstå att han inte var supersocial idag. Han är dessutom heltidssjukskriven denna vecka och han är som mig. Att tvingas vara hemma och ta det lugnt när det inte sker frivilligt, är som att be att få en knäpp och rastlös.

Resten av kvällen blir det tv och lite pluggande. Imorgon är det SaA som ska träffas och fikas med. Sen gör vi två sällskap till hockeyn. Antar att vi får med oss hennes sambo också, men det gör mig absolut ingenting.

Kommentarer
Postat av: nilla

jag röstar på att vi ska ses lite oftare:) ha ha egentligen borde vi resa bort en helg.....lite kvantitetshäng :P

2010-11-25 @ 13:19:10
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0