Hemma igen

Så var man hemma igen efter en långhelg på annan ort. Jag har varit nere i Skåneland och hälsat på MR och hennes familj. Fick även träffa hennes föräldrar igen, då fröken dessutom fyllde år i torsdags, så jag hade naturligtvis med mig presenter till henne. Hon fick Mama Mia på dvd, vilket hon blev så glad över. Vet att hon har velat ha den väldigt länge, så det var skoj att hon inte redan hade fixat hem den. Hon fock även en liten ängel, ett halssmycke, som jag har köpt till förmån för Barncancerfonden. På torsdagskvällen kom även två par med barn över, så det var high life hemma hos familjen R. Det bjöds på trevligt sällskap, god mat, gott vin, mumsigt somrig tårta och många skratt.

På fredagen passade jag och MR på att "rymma" in till Malmö utan barn för lite shopping. Hennes föräldrar var ju kvar, så mormor passade barnen och morfar hjälpte hennes man PR att fortsätta byta ut fönstren i huset. MR och jag hade det gott inne i staden. Vi shoppade lite, pratade mycket och åt wok på ett torg. Kvällen ägnades åt att bara ta det lugnt hemma i soffan och att se Mama Mia.

Resten av helgen flöt på i lugnt och behagligt tempo. Efter lunch på lördagen åkte hennes föräldrar hem och själv skulle jag åka hem på söndagen efter lunch. Även om jag fått passa barn och hjälpa till med tvätten och matlagningen, så har inte helgen kunnat vara bättre. Jag har fått mat serverat, mysiga barn som vill gosa lite innan det är dags att sova och pratstunder som jag alltid värdesätter. Söndagens höjdare var dock att bli skjutsad till stationen i PRs Porsche. Minns inte vilken modell han har, men en cab är det. Som han sa:
"Det märks på priset hur stort barnet är", och skrattade han. Han äger nämligen ett litet flygplan också som han flyger ett par gånger varje säsong, eller så fort han kan.

Bussresan hem från Skåneland var varm och svettig, men man överlever även om man klagar då. Kvällen avslutades med grillning nere på strandpromenaden tillsammans med MB. En toppenhelg som avslutades på bästa sätt.

Kommentarer
Postat av: Andromeda

Och nu är det helg igen :-) Önskar dig en skön helg!

Kram

2011-08-05 @ 17:52:36
URL: http://andromedan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0