Mat, sol, strömfel och katter x 5

Ja, det är vad min helg och måndag bestått av. Men jag har inte haft tråkigt i alla fall. I fredags flyttade jag hem från mamma. Det har gått bra att bo hos mamma, men vi är ganska lika på många sätt och nog minst lika envisa, så lite spänt har det varit ibland. Och visst har jag känt mig behandlad som ett barn som inget kan eller förstår ibland, men det vara bara att bita ihop. Och det gick väl bra för det mesta, men någon gång lyckades jag inte riktigt med det. Oavsett så var det underbart att få sova i sin egna säng igen. Den har jag saknat i massor!

Under helgen har vi haft en liten matfestival i stan eller vad man ska kalla det. Mycket gott och lockande bjöds det på, och jag var inte sen att prova lite olika saker.

Tigerräkor med ris i sötsur sås. Lite dåligt kryddat men gott ändå

Creps gjord i riktig crepspanna

Min creps innehöll chokladsås och till det vispgrädde

Mmmm.....

Fredagskvällen ägnades åt att bara njuta av att vara hemma igen

På lördagen började jag att städa i lägenheten. Även om de lagt papp i hallen och fram till badrummet, så var de tvungna att gå ut i köket när de behövde vatten till olika massor som de använde. Detta gjorde mitt i vanliga fall mellangråa stengolv i köket mera vitgrått. Så det var bara att dammsuga och svabba som gällde. Badrummet ska få samma behyandling imorgon, men ett rör ska åtgärdas imorgon, så jag väntar tills dess. Efter denna påtvingade städning, så bestämde jag mig för att gå ner till Bishop Arms för att äta och dricka en god öl eller tre, och ta med mig en bok. Fick dock sällskap av PL lagom när jag ätit klart, så så mycket bokläsande blev det inte. Men desto mera prat. Mycket trevligt!

Bishops hamburgetallrik är inte att leka med, men mycket god

PL i sin nya snygga korta frisyr

Själv hittade jag ytterligare en öl att njuta av

Söndagen blev lugn och rofylld. Gick ner på matfestivalen igen och hittade lite annat gott att äta

En kängruburgare blev det till lunch. Kom ihåg att kängru är vilt i Australien precis som hjort och rådjur i Sverige

Minipannkakor från Holland med socker och citron. Somrigt gott!

Hittade även ett engelskt marknadsstånd där det såldes ost, marmelad, sylt och "crud". Jag köpte hem 4 burkar med crud och sylt och två ostar. Och till kvällsmat igår blev det rostat bröd och Hallonsylt samt Citron & Lime-crud och ett stort glas jucie.

Idag skulle killarna komma och fixa det sista i mitt badrum. So far so good. När elektrikern åkt, så tar det knappt 20 min, så går strömmen. Jag återställer jordfelsbrytaren, som jag numera har, och strömmen går på. Men efter 20 min går den igen. Bara att ringa M, chefen, och han och elektrikern kom tillbaka. Nu är felet fixat och strömmen funkar som den ska. Den som satt upp min ljusramp i taket i köket hade kopplat in jordkabeln tillsammans med "nollan". Inte direkt smart, men nu är jorden bortkopplad.

Och så har jag fått finfint kattbesök. Min bror med familj har åkt på semester och deras katt Festis har fått sina ungar, så de frågade om jag ville ta hand om henne. Absolut sa jag, och numera har jag katt x 5 hemma i lägenheten. Ungarna föddes natten till söndag, så de är inte ens två dygn gamla. Men Festis verkar ha slagit sig till ro och ligger nu i sin låda och sover med ungarna. Ska bli intressant att se hur detta ska gå med tanke på att jag egentligen inte tål katt, men jag ska försöka klara mig utan tablett så länge som möjligt. Går det, kanske jag tar en av småmissarna när de är tillräckligt gamla.


Kommentarer
Postat av: Carita

Kul att du bloggar igen. Försöker under min semester läsa ikapp mig lite och slumpa runt.

Crepsen såg "onödigt" mumsiga ut... :-)

2011-07-11 @ 21:38:00
URL: http://debutsky.wordpress.com
Postat av: Helena

Jag blev riktigt hungrig av att titta på all den goda maten! :) Och vilka söta små kissar -jag blir helt kär! :D

2011-07-11 @ 21:56:03
URL: http://aragornsfru.blogg.se/
Postat av: pim

jag vill också ha en kisse..hrmm..säger vi..

det sågf ut som att mina glasögon var snea ha ha

och svar. nej det fanns ingen kaninmat sådär ute på landet :P bara storstäderna som har sånt lyx. ha ha

2011-07-12 @ 15:15:36
URL: http://hvpim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0