At mom's place

Ja, nu sitter jag hemma hos mamma. Kom hit för en liten stund sen. Och här blir jag kvar i två veckor cirka. Imorgon rivs mitt badrum! Äntligen! Bilder kommer men inte ikväll.

Midsommarhelgen har varit bra. Jag var i Esperyd hos SaA och MP i MPs sommarstuga. Så himla mysigt var det! Och för 7 miljoner så skulle jag visst få köpa stället också. Ja ja, kanske dags att sätta de där bankrånsplanerna i verket ;) Vi spelade kubb, drack, åt och hade skoj! Bekanta ansikten och några nya, vilket gjorde det hela ännu bättre.

Lördagen tillbringades i lugn och ro. Vi var väldigt sega allesammans. Ja, jag var nog piggast, men det talar vi tyst om. En av killarna stannade kvar och så jag. Vi åt sen lunch, typ tidig middag. Grillade upp kött som inte blivit grillat på fredagen. Sen satt vi och pratade, spelade kubb och så lekte vi "knivleken". Jag vet inte vad den heter egentligen, men när jag jobbade på studentkåren i Västerås, kalade vi den knivleken. Den går ut på att man står i en cirkel liten bit ifrån varandra. Sen kastar första personen kniven, gärna med avbruten spets, eller en spetsad pinne, ner i backen samtidigt som den säger någons namn. Namngiven person ska sen sätta den fot som är närmast där kniven gick ner i backen. Det hela slutar med att man står över och under varnadra och väldigt bredbent. Siste man kvar, vinner. Igår kväll blev jag sen skjutsad in till Nässjö station för att ta tåget hem, vilket var bra. För efter två dygn med alldeles för lite sömn, satt jag och nickade lite då och då medan vi satt och pratade. Om jag sov sen när jag väl kommit hem. I soffan. I många timmar.....

Idag har jag röjt upp i badrummet och flyttat ut allt utom tvättmaskinen, men det gör killarna från Citygolv åt mig. De tittade förbi nu ikväll för att ta det sista detaljerna, så det inte blir fel. Imorgon börjar de som sagt med badrummet. Jag vet att det kommer att bli jättebra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0