En liten reflektion

Nog för att jag vill ha en smartphone många gånger, men jag har definitivt inget behov av en. Därför har jag inte skaffat någon. Jag kan skicka MMS och SMS samt ringa på min nuvarande. Och jag kan ha den avstäng och alarmet fungerar ändå. Så varför skaffa sig en "smartare" telefon? Vet att någon av Iphone-modellerna kan man inte slå av, för då fungerar inte alarmet. Hur smart är det?

Det finns säkert en massa bra funktioner i en smartphone, det förnekar jag inte. Att ha kalendern i fickan är ju alltid bra. Och att kunna kolla sin mail vart man än befinner sig är väl bra. Och lite roliga spel att fördriva tiden med när man väntar på ett tåg.

Och för att inte tala om tillgången till Facebook som man har vart man än befinner sig. Sorry, kunde inte låta bli.

Nej, jag klarar mig utan en smartphone tills den dagen min gamla checkar in för gott. För det är nog den mest slitstarka mobilen jag har ägt. Undrar hur många gånger den egentligen har åkt i golvet/marken genom åren? Det är kvalitet det.


Min lilla trotjänare


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag säger som jag brukar säga till mamma, snart kommer det inte finnas annat än smartphones på marknaden :-) Och på nätterna slår jag på flygplansläget på Ajfånen så att det inte ringer och har sig men att alarmet går igång på morgonen.

2012-04-19 @ 10:49:33
URL: http://mshanna.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja Hanna, snart är det nog så. Och flygplansläge är ju faktiskt en bra lösning om man nu inte kan stänga av den för att alarmet ska funka. Och jag ser verkligen alla fördelarna med en smartphone, men det är lite skoj att jäklas och driva med andra :) Du ska se att jag äger en inom ett år eller något sådant :)

2012-04-19 @ 15:05:34
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0