Min fredag

Ja, dagen började vid 11-snåret med att jag åt lunch. Lite häftigt tidigt, men träning kl 13.00 stod på schemat, så varför inte passa på att äta när jag ändå var hungrig. Det var endast gymträning, även om det kan vara nog så jobbigt, men jag skulle få genomgång av ett gäng nya övningar, så då brukar jag inte bränna lika mycket som annars. Lustigt nog har jag INTE så speciellt ont i mina triceps idag trots tre olika övningar, men det känns ordentligt på baksidan av axeln. Och med tanke på att jag har lite problem med muskeln på lårets baksida på höger ben, så var gymmet helt rätt tänkt igår eftersom jag helt enkelt skippade benen. Och imorgon blir det samma gymprogram igen. Benen tar vi på måndag och tisdag.

Sen blev det öl och kortspel på kvällen och jag förlorade varenda omgång av Chicagon. Sen gick vi vidare till Ztyle för att kolla på The Golden Slumbers. En av killarna i bandet har jobbat på Arla, ja han jobbar extra fortfarande. De spelade mycket 60- och 70-talscovers, men också 2 egna låtar. De var mycket duktiga och det var skoj att höra dem. Och ytterligare några öl gled ner i "torr" strupe. Sen gled vi vidare till Velvet Lounge för att kolla läget. Tog en avslutningsöl för kvällen och dansade bland alla andra människor i mest vår ålder och uppåt. Velvet är utestället som blivit för de "äldre", men de har minst lika kul som de yngre som glider omkring på O'Leary's, Karlssons och andra ställen. En stor varmkorv på väg till bussen för att vinka av sällskapet, och när jag kom hem somnade jag innan jag träffat kudden.

Bara att inse att man inte är 20 år längre även om man är det i själ och hjärta. Jag vaknade strax innan 08.00 imorse och var hungrig. Så det blev en stor tallrik fil framför tvn. Sen zappade jag runt lite innan jag somnade till något vetenskapsprogram. Nu är jag vaken igen och det börjar bli dags att ta tag i dagen. Har en maskin tvätt som ska tvättas och hängas, så jag får väl börja med att vika den tvätt som är torr. Och så får jag ta och fundera ut vad jag ska ha till lunch.

Kommentarer
Postat av: Malin - Malins liv och bravader

Vilken mysig helg! Känner igen det där med att vara 20 år i sinnet men att sedan resten av kroppen inte riktigt håller med.

2012-04-16 @ 08:35:06
URL: http://malinslivochbravader.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh Chicago det var inte igår! Hmm undrar om jag ens kommer ihåg hur man spelar...

2012-04-16 @ 14:06:01
URL: http://mshanna.blogg.se/
Postat av: Susanne

Malin: Ja, man får sina påminnelser lite då och då här i livet att man inte är 20 år längre ^^



Hanna: Klart du minns. Fram med kortleken nu och ge Boo storstryk ;)

2012-04-16 @ 15:05:11
URL: http://susannehitochdit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0