Festis här till slut

Ja, nu är lilla finaste Festis här hos mig till slut. Hon hade rymt via ett nät i buren som tydligen inte var fastsatt ordentligt. Ja, gillar man inte att åka transportbur så där jättemycket, så stannar man ju inte frivilligt kvar i den heller. Men strax efter 22.00 igår kväll, på midsommarafton, ringde brorsan och frågade om jag var hemma, för nu var katten hemma igen. Det hade ju börjat regna, och varför vara ute då när man kan sova i en varm säng tyckte Festis. Så vid 22.30 hade jag blivit med katt. Det ska bli mysigt att ha henne här i ca en vecka.
 
Midsommarafton i övrigt spenderades hemma hos mig och det var bara jag och killen. Det var mysigt och lugnt. Vi grillade, pratade, spelade kort och tittade på fotbollen. En mycket härligt kväll var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0