En lördag i min smak

Som jag nämt i något av de senaste inläggen, så har jag helt ofrivilligt lyckats vända på dygnet, så jag vaknade alldeles för tidigt imorse någon gång kring 08.30. Tidigt??!!! tänker ni, men kom ihåg att jag brukar sova hela förmiddagarna och en bit in på eftermiddagarna, då jag jobbar konstant natt. Efter att ha legat kvar i sängen och dragit mig i ca halvtimmen, talade magen om att det var dags för frukost, så det var bara till att gå upp. Sen gjorde jag mig iordning och gick en snabb sväng till affären. Väl hemma veka jag klart den sista tvätten, men kände mig sen seg och lade mig i soffan under en filt och slöglodde på tv i någon form av halvdåsande tillstånd.

Vid 14.00 ringde YN och talade om att lillkillen hade fått diarré, så träffas fick vi göra en annan dag. Hon, hennes karl och lillkillen deras skulle annars stannat till i staden på vägen hem mot Helsingborg, men de kände att det inte var smidigt att sätta sig med lillkillen på ett café när han nu var dålig i magen. Fullt förståligt tycker jag, så vi kom överens om att jag fick komma ner till Hbg under våren istället och hälsa på.

Vid strax före 17.00 cyklade jag ner till Friskis. Kl 18.00 skulle jag ta över för värdlaget i Spinn of Hope, samarbetet med Barncancerfonden som jag berättade om i förr-förra inlägget. Det var ett jättebra pass med Ex2. Jag var taggad redan innan, och jag blev ännu mera taggad när passet väl satte igång. Och svettig var jag efteråt. Det kan jag lova. Och jag visste att mat väntade på mig hemma hos LR. Vad det var, visste jag däremot inte.

Strax innan 20.30 var jag hemma hos LR, som bor ett knappt stenkast ifrån mig. Han hade gjort egen potatismos med diverse gröna nyttigheter i. Och till det hade han stekt falukorv. Mums!!!!! Två knäckemackor och ett glas kall standardmjölk till. Det var så gott! Sen var det landskamp i fotboll, Portugal mot Sverige. En bra match om än smått frustrerande sådan emellanåt, som slutade 0-0.

Och tro inte att jag glömt det. HV71 vann mot Frölunda med 4-2 och är härmed klara för SM-final mot Färjestad. Det blir nog en matchserie som heter duga!

Kommentarer
Postat av: V

Åh det ska bli spännande att se hur det kommer gå i finalen :D

2009-03-29 @ 16:56:04
URL: http://musicinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0